Marka firmy i rozpoznawalność firmy przez klientów jest niezwykle ważna, jeśli zależy nam na uzyskiwaniu odpowiednio dużych dochodów, zwłaszcza na nasyconych rynkach oraz na rynkach globalnych. Jeśli zależy nam na budowaniu marki firmy musimy wykorzystać bardzo różne kanały promocyjne oraz marketingowe. Musimy również liczyć się ze sporymi wydatkami, zwłaszcza w takich branżach w jakich mamy do czynienia z dużą konkurencją. Z drugiej strony zbudowanie nawet lokalnej marki pozwala na uzyskiwanie znacznie większych zysków. Wynika to przede wszystkim z tego, że klienci przywiązują się do rozpoznawalnych nazw firm i przez ich pryzmat oceniają jakość produktów jakie są przez nich kupowane. Nie możemy również zapominać, że marka firmy w znacznym stopniu wpływa na możliwość rozwoju firmy. Marka oczywiście nie jest w stanie funkcjonować w oderwaniu od jakości obsługi klienta, czy jakości produktów. Z drugiej strony firma jaka posiada markę, nawet za średniej jakości produkty jest w stanie uzyskiwać znacznie większe pieniądze. Marka z jednej strony jest trudna do zbudowania, a z drugiej strony bardzo łatwo jest stracić pozytywne jest wrażenie. Z tego powodu konieczne jest również prowadzenia działań mających na celu utrzymanie znaczenia marki na rynku.
Budowanie marki firmy
[Głosów:0 Średnia:0/5]