Na skuteczność reklamy składa się bardzo wiele mechanizmów, ale można najprościej powiedzieć, że reklama będzie skuteczna wówczas, kiedy zostaną zrealizowane jej cele, czyli na przykład zwiększy się sprzedaż reklamowanych produktów. Aby reklama była skuteczna trzeba zadbać przede wszystkim, aby była prosta i czytelna. Oznacza to, ze reklama, która widzimy w telewizji, czy słyszymy w radiu powinna kojarzyć nam się z konkretnym produktem, a nie pozostawiać przykrego wrażenia, ze nie mamy pojęcia, czego ona dotyczy. Reklamy muszą być także dostosowane do wieku odbiorców, co oznacza, ze inne reklamy działają na młodzież, a inne przypadną do gustu osobom starszym. Na skuteczność reklamy ma oczywiście wpływ również jej atrakcyjność, im treści i sposób ich przekazania będzie bardziej atrakcyjny dla odbiorcy, tym lepszych efektów możemy się spodziewać. Skuteczność reklamy ma także przełożenie na jej intensywność, jeśli zobaczymy coś raz, to nie utkwi to tak mocno w naszej pamięci, jak coś, co zobaczymy na przykład dziesięć razy.
Kiedy reklamy są skuteczne
[Głosów:0 Średnia:0/5]