Umieszczane teksty w prasie reprezentują różne gatunki twórczości dziennikarskiej. Jedną z silnie reprezentowanych kategorii są artykuły reklamowe. Stanowią formę wypowiedzi, która charakteryzuje się konstrukcją tekstu w sposób zbliżony do klasycznego artykułu.Jego treść natomiast jest wyróżnikiem. Artykuł reklamowy składa się lidu czyli wstępu, rozwiniętych akapitów prezentujących główne założenia i treści artykułu oraz zakończenia. Nie wprawiony czytelni może mieć problem z odczytaniem prawdziwego przesłania tego typu tekstu. Jest nim przekazanie treści w sposób promujący dany towar czy usługę. W artykułach reklamowych pojawiają się zwroty i konstrukcje retoryczne mające na celu zwrócić uwagę na oferowany produkt, zachęcenia do spróbowania czy nabycia danego towaru. Zamieszczane są one głównie w prasie. Lokalizacja takich tekstów ma ponadto kluczowe znaczenie. Często zdarza się, że tego typu forma wypowiedzi opatrzona jest nagłówkiem wyraźnie informującym czytelnika, ze jest to tekst sponsorowany. W wielu przypadkach jest to zakodowana treść z konkretnym przesłaniem. Artykuł reklamowy charakteryzuje się ponadto jasnością i przejrzystością przekazywanych treści tak, aby w skuteczny sposób dotrzeć do odbiorcy.
Czym jest artykuł reklamowy
[Głosów:0 Średnia:0/5]