Praca w Polsce – problem bezrobocia

0

PRACA W POLSCE – PROBLEM BEZROBOCIA

Brak pracy, czyli bezrobocie jest jednym z najtrudniejszych problemów społeczno – gospodarczych.
Jest on obecny w Polsce od początku lat dziewięćdziesiątych, na przełomie których ilość miejsc pracy jest niewystarczająca w stosunku do potrzeb.
Przyczyną dużego wzrostu bezrobocia stały się przemiany ustrojowe i społeczne, których następstwem była między innymi restrukturyzacja gałęzi produkcji. Wprowadzono nowe technologie oszczędzając pracę ludzką, w procesach produkcji większość stanowisk pracy zastępowana jest przez pracę komputerów i maszyn, w związku z tym liczba miejsc pracy została znacznie ograniczona.
Po zmianie ustroju naszego kraju konieczne było wdrożenie reform, zwłaszcza samorządowej, edukacji i służby zdrowia. Skutkiem tych zmian było zamknięcie wielu przedsiębiorstw, niedostosowanie systemu edukacji do potrzeb rynku pracy (system kształcenia jest wolniejszy od postępu technicznego), prywatyzacja Państwowych Gospodarstw Rolnych, w których mieli zatrudnienie mieszkańcy wsi otrzymując od państwa mieszkanie i opiekę zdrowotną. Przyczyną redukcji zatrudnienia stała się również tzw. „ silna złotówka ” co oznaczało, że bardziej opłacalne było sprowadzanie towarów z zagranicy niż ich produkowanie w kraju.
Skutkami bezrobocia dla większości ludzi jest pogorszenie standardu życia, ograniczenie lub zaniechanie uczestnictwa w życiu kulturalnym i politycznym, izolacja społeczna. Towarzyszy temu dyskomfort psychiczny, polegający często na poczuciu bezsilności. Skutkiem bezrobocia jest także wzrost przestępczości i pogłębiający się niedostatek. Bezrobocie ma ujemne skutki dla społeczeństwa.
W latach komunizmu bezrobocie traktowano jako etap przejściowy służący znalezieniu lepszego zawodu, a obecnie pracownicy zostają zwalniani z pracy bo stają się zbędni, inni przejściowo nie pracują bo oczekują, że po pewnym okresie zostaną ponownie zatrudnieni a jeszcze inni sami odchodzą z pracy, bo są do tego zmuszeni przez pracodawcę. Grono ludzi bez pracy powiększają co roku absolwenci, którzy obserwując trudności ze znalezieniem pracy decydują się na dalszą naukę.
Bezrobocie w Polsce można nazwać zjawiskiem masowym, ponieważ ciągle ono wzrasta, wielu ludzi codziennie traci pracę i nie ma szansy zdobycia nowej. Walka z bezrobociem jest jednym z największych problemów w dzisiejszych czasach i próbując go ograniczyć tworzy się realne sposoby pomagania ludziom w zdobywaniu pracy, bądź łagodzi skutki bezrobocia przez przyznawanie rent i wcześniejszych emerytur.
Efektywna walka z bezrobociem powinna być jednym z głównych zadań państwa, bowiem łagodzenie skutków bezrobocia między innymi przez pomoc dla bezrobotnych w postaci zasiłków nie wpływa na poprawę sytuacji w kraju lecz pozwala tym ludziom żyć na koszt państwa i nie mobilizuje do podjęcia pracy.

leaderservice.pl/

Dystrybutory paliwa

0

Każdy właściciel samochodu raz na jakiś czas odwiedza stację benzynową, na której uzupełnia paliwo do swojego samochodu. Konkurencja na tym rynku jest bardzo duża, bo w naszym kraju działa kilka krajowych i międzynarodowych koncernów, obsługujących nawet po kilka tysięcy stacji. Sporo jest także lokalnych właścicieli, szczególnie w mniejszych miejscowościach, którzy próbują coś wykroić dla siebie z tego ogromnego tortu. A rynek paliw, mimo że wydaje się prosty i przewidywalny, wcale taki nie jest. Paliwa są towarem o strategicznym znaczeniu, w związku z tym ich obrót jest obwarowany ogromną ilością przepisów i regulacji. Bynajmniej nie zniechęca to nowych inwestorów do tego, żeby spróbować sił w tym biznesie, o czym świadczą kolejne otwierane stacje. Chcąc wystartować ze stacją benzynową należy się liczyć z dużymi kosztami początkowymi, sama budowa pochłonie kilka milionów złotych, a do tego dochodzą koszty zakupu ziemi i wszystkich koniecznych do prawidłowego działania urządzeń. Przy budowie stacji ogromnie istotną kwestią jest bezpieczeństwo, gdyż paliwa są łatwopalne i wymagają szczególnej ostrożności. Zarówno zbiorniki, wszystkie urządzenia jak i akcesoria takie jak węże do paliwa muszą posiadać odpowiednie atesty i zabezpieczenia pod tym kątem. Z tego powodu koszty tego wszystkiego są pokaźne, ale taka inwestycja jest długofalowa, bo przy dobrej konwersacji elementy takie jak pompy do paliwa z licznikiem będą one mogły działać nawet kilkadziesiąt lat. Dla kierowców z kolei ważne też jest to, żeby płacili dokładnie za tyle, ile paliwa wlali do baku, dlatego też dystrybutory paliwa jakie się zakupi muszą mieć odpowiednią homologację. Sporą część kosztów inwestycji pochłonie wyposażenie samego budynku stacji o wszystkie towary, które powinno się mieć. Warto przy planach uwzględnić także możliwość sprzedaży artykułów spożywczych i alkoholu, bo one właśnie współcześnie dają sporą część dochodów, jakie generują stacje paliw.

boolvar.pl/

Kluczowi pracownicy w firmie.

0

Pracownik jest nieocenionym kapitałem firmy. Bez pracowników przedsiębiorstwo nie funkcjonuje. Jest także grupa pracowników silniej zaangażowana w rozwój nie tylko swojego stanowiska pracy, ale także firmy swojego pracodawcy. Kluczowi pracownicy w firmie pracują efektywnej. Warto pomyśleć także o wyróżnieniu kluczowych etatowców.

Zdolność retencji, czyli umiejętność zatrzymywania zdolnych pracowników charakteryzuje dobrego pracodawcę. Czynnik jest też także istotny dla kluczowych pracowników. Pierwszą nobilitacją dla kluczowego etatowca jest awans. Osoba nieustanni rozwijająca się, bardziej efektywna i lojalna powinna zostać doceniona i pójść wyżej. Pracownik, który od wielu lat niezmiennie piastuje szeregową funkcję, mimo szerszego zakresu obowiązków, może odejść.

Drugim sposobem na zatrzymanie kluczowego pracownika, a nieposiadającego zdolności przywódczych jest premia uznaniowa lub podwyżka. Pracownik, o większych kompetencjach poczuje się wyróżniony i doceniony, co pozwoli zatrzymać go w firmie.

Bardzo ważny czynnikiem jest rozwój stanowiska pracy kluczowego pracownika. Szkolenia, kursy, kompendium wiedzy, które podniosą kwalifikacje pracownika, sprawią że pracownik będzie podnosił kwalifikacje nie tylko z korzyścią dla firmy, ale także dla siebie samego. Osoba nieustannie rozwijająca się nie ma poczucia stania w miejscu i stagnacji. Znużenie pracą, monotonii i brak rozwoju często decydują o tym, że kluczowy pracownik przechodzi do konkurencji.
Wyjazdy integracyjne, szkoleniowe są także nieocenionym rozwojem dla kluczowych pracowników. Grupa nie tylko edukuje się podczas wyjazdu, ale także zacieśnia więzy, zbliża się, dzięki czemu utożsamia się bardziej z ludźmi w określonym miejscu pracy. Pozytywna atmosfera sprawia, że kluczowi pracownicy zostają w firmie.

Bonusy, prezenty, pakiety lojalnościowe, rabaty na produkty firmowe dla pracowników także są mile widziane. Kluczowy pracownik, który od wielu lat pracuje wyłącznie za wypłatę, może wybrać alternatywną firmę, która dba o bonusy dla swoich pracowników. Etatowiec chce być doceniany, gdyż często zostaje po godzinach pracy, robi coś więcej niż zwykłe obowiązki i chce, aby szef także zrobił coś więcej, niż wypłacił zwykłe wynagrodzenie.

Kluczowi pracownicy w firmie to gwarancja nie tylko sprawnej pracy, ale także lojalność i rozwój całego przedsiębiorstwa.

klinikafinansowa.pl

Fototapety do sypialni

0

Tapety od lat są jedną z najpopularniejszych technik wykończeniowych, wielu ludzi dużo bardziej je woli od malowania ścian farbami. W sprzedaży jest ich kilka różnych odmian, dzięki czemu można wybrać coś odpowiedniego zarówno pod względem kolorystyki, jak również zastosowania w konkretnym pomieszczeniu. Najtańszą odmianą tapet są tapety papierowe, które zrobione są po prostu z paska odpowiednio przygotowanego papieru. Ich podstawową zaletą jest cena, jednak mają dość istotne wady, przez co ich popularność cały czas maleje. Przede wszystkim są zupełnie nieodporne na działanie wody, a dodatkowo ciężko się je układa, bo wymagają bardzo równych ścian. Znacznie lepsze parametry mają tapety wykonane z winylu. Dzięki odpowiedniemu materiałowi doskonale nadają się do wilgotnych pomieszczeń, takich jak kuchnie i łazienki, ale także znacznie lepiej się prezentują. Niestety wadą ich jest dość wysoka cena, ale biorąc pod uwagę ich zalety w wielu przypadkach lepiej jest dołożyć te kilka złotych i mieć znacznie lepiej wykończone ściany. W ostatnich latach furorę zaczynają zdobywać fototapety, umożliwiające wydruk dowolnego zdjęcia i przyklejenia go na ścianie. Fototapety kładzie się dokładnie tak samo jak tradycyjne odmiany tapet, zresztą do ich produkcji wykorzystuje się dokładnie takie same podkłady. Obecnie coraz więcej firm ma w swojej ofercie możliwość wykonania fototapet na zamówienie, i dzięki coraz większej powszechności sprzętu drukującego ich ceny są niewiele wyższe od cen tradycyjnych tapet. Samo zamawianie nie powinno być trudne, i sprowadza się do kilku czynności. Przede wszystkim należy dokładnie zmierzyć pomieszczenie, do którego będzie się je zamawiać, następnie trzeba wybrać podkład i motyw do wydrukowania. Można przesłać swoje własne zdjęcie, a można też wybrać spośród setek tysięcy już gotowych. Po złożeniu zamówienia i zapłaceniu trzeba będzie poczekać, aż fototapety do sypialni zostaną przesłane, po czym nakleić je na ścianę zgodnie z instrukcją, którą się otrzyma.

pieknimlodzi.pl

Turystyczne walory Beskidu Niskiego

0

Ta grupa górska ma wiele uroku, a wędrówki po tutejszych szlakach dla każdego z nas będą nie lada przygodą. Beskid Niski to niezwykły skrawek świata, którego najcenniejszym skarbem wciąż pozostaje wspaniała przyroda. Wycieczki po tych górach są jednocześnie wyjątkową przygodą dla tych miłośników historii, dla których ukryte w górskich dolinach wsie i łemkowskie cerkwie są najważniejszymi atrakcjami. Nie brak tu unikalnych perełek drewnianej architektury – kościółków oraz cerkwi, które mogą się pochwalić długą historią i niezwykłą formą architektoniczną. Gdzie warto się wybrać? Na jakie atrakcje w czasie wycieczki po Beskidzie Niskim warto zwrócić szczególną uwagę? Kto znajdzie tanie noclegi w tej części Beskidów, ten spokojnie będzie mógł odkrywać jego najpiękniejsze zakątki. Dla miłośników pieszych wędrówek wielkim wyzwaniem mogą się okazać Góry Grybowskie i Dukielskie, znane z pięknych widoków oraz z ciekawych tras turystycznych. Miłośnikom przyrody zalecane są z kolei wycieczki po Jaśliskim Parku Krajobrazowym oraz po terenach Magurskiego Parku Narodowego. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w Beskidzie Niskim? Na połemkowskie wsie, które sprawiają, że ten region ma tak wyjątkowy charakter. W wielu z nich zachowały się jeszcze łemkowskie chaty oraz cerkwie grekokatolickie. Bartne, Tylicz, Gładyszów – to tylko wybrane miejscowości, które warto odwiedzić. Wspaniałe atrakcje czekają też w takich kurortach, jak Wysowa oraz Iwoncz Zdrój. I one mają wiele uroku, warto im zatem poświęcić nieco więcej uwagi.

gminachorzele.pl

Ćwicz mięsnie brzucha z plank/deską

0

Ćwicz mięśnie brzucha z plank/deską

Na pewno jesteś zapalonym biegaczem! Ten wpis idealnie pasuje do Twojego profilu sportowca. Bieganie wiąże się z wykorzystaniem całej gamy mięśni. Są to mięśnie nie tylko nóg i grzbietu ale również mięśnie brzucha.
Spis treści:
1. Przygotowanie mięśni do biegania
2. Poprawnie wykonana deska
3. Ile czasu na jeden plank?

1. Przygotowanie mięśni do biegania
Tak przy ćwiczeniach przygotowujących człowieka do biegania ważne są mięśnie brzucha. To właśnie mięsnie brzucha odpowiadają za całą postawę człowieka, zaraz obok mięśni grzbietu. Dlatego jeśli ćwiczysz już grzbiet i plecy to dołóż również ćwiczenia na brzuch. Aby nie obciążać za mocno pleców, zwłaszcza szyi i odcinka lędźwiowego, to zacznij ćwiczyć planki zwane popularnie deskami.
2. Poprawnie wykonana deska
Poprawnie wykonana deska to odpowiednie ułożenie poszczególnych partii ciała:
Przejdź do pozycji podporu przodem na łokciach, z przedramionami skierowanymi wprost. Swoje dłonie rozluźnij, ułóż stopy lekko rozstawione, a biodra ustaw w równej linii z udami i tułowiem. Głowa musi współgrać z całością, nie wychylaj jej zbyt mocno do przodu, ani nie opuszczaj w dół – najlepiej niech się ułoży między przedramiona.
3. Ile czasu na jeden plank?
Długość trwania jednego planka/deski to bardzo istotna rzecz w ćwiczeniu brzucha:
Początek Twojej kariery z plankami/deską zacznij od trzech serii po 30 sekund na jeden plank, następnie 30 sekund przerwy i kolejny plank i tak dalej. Jeśli zobaczysz, że nie męczysz się zbyt mocno z plankiem 30sekundowym to wydłuż swój czas spędzony w pozycji deski do 1-1, 5 minuty.

Taka forma ćwiczenia brzucha jest jak najmniej kontuzyjna. Jest również najprostsza. Domyślasz się więc, że są inne rodzaje/odmiany planków/deski. O nich możesz pomyśleć dopiero kiedy będziesz czuł się komfortowo nawet po wykonaniu planka/deski przez 1-1, 5 minuty. Do dzieła!

duzohumoru.pl

Sprzedajemy samolot.

0

Podobno nie wszystko jest na sprzedaż. Na pewno przyjaźń, miłość, zaufanie, honor. A samolot? Samolot akurat jak najbardziej możemy sprzedać i to w zupełnie prosty sposób. Sprzedaż samolotu nie jest tak trudna jak mogłoby się wydawać. O ile oczywiście mamy akurat na zbyciu jakiś niepotrzebny egzemplarz. Firmy, które zajmują się sprzedażą samolotów i tym podobnych obiektów latających znajdziemy bez problemu w internecie. Popularnie nazywane są centrami sprzedaży samolotów, czyli po prostu komisami używanych statków powietrznych. Firmy te profesjonalnie zajmują się sprzedażą samolotów. Zajmują się tym kompleksowo od samego początku procesu, czyli rozmowy wstępnej z zainteresowanym do sprzedania, aż do transakcji końcowej sprzedaży samolotu. Na czym to polega? Na samym początku centra sprzedaży samolotów przygotowują odpowiednią ofertę sprzedaży w różnych językach, wykonują profesjonalne sesje fotograficzne, publikują ogłoszenia, wyszukują klientów, organizują prezentacje samolotu. W następnej kolejności prowadzą wymianę korespondencji z klientami, przygotowują umowy, a także finalizują transakcję. Oczywiście firmy te biorą na siebie wyrejestrowanie samolotu i przekazują go nowemu właścicielowi. Wielkie centra sprzedaży samolotów dysponują własnymi ogromnymi hangarami, gdzie przechowują oddane w ich ręce samoloty. Firmy zabezpieczają pod względem prawnym od samego początku całą transakcję, dlatego klient może być spokojny o zabezpieczenie swojego samolotu. Są też inne korzyści, jakie mają klienci oddający w ręce tych firm samolot. Na pewno oszczędność czasu, gdyż firmy te oferują usługi kompleksowe. Dodatkowo centra sprzedaży samolotów zatrudniają całą rzeszę agentów, brokerów, którzy wyszukują klientów na całym świecie. Firmy te posiadają portale, strony internetowe gdzie bez przerwy reklamują sprzedawane statki powietrzne. Przez cały okres sprzedaży jesteśmy informowani na jakim etapie jest obecnie transakcja. Dlatego warto korzystać z usług firm pośredniczących w sprzedaży samolotów.

autokod.pl

Jak wybrać oponę?

0

Na przełomie zimy oraz wiosny, każdy kto posiada samochód powinien zmienić ogumienie zimowe na ogumienie letnie. Oczywiście w Polsce nie ma obowiązku, abyśmy jeździli na ogumieniu zimowym w zimie, ale każdy doskonale zdaję sobie sprawę, jak uciążliwe jest jeżdżenie na oponach letnich. Niektórzy radzą sobie w inny sposób, czyli używają ogumienia całorocznego, aczkolwiek nie jest ono tak skuteczne zimą, bywa również mniej efektywne latem. Z tego powodu, większość osób jeździ zimą na oponach zimowych, a latem na oponach letnich.

Jak wybrać opony letnie?

Jeśli pierwszy raz stajemy przed wyborem ogumienia, najważniejszym aspektem jest dobór odpowiedniego rozmiaru opony do naszego samochodu. Opona samochodowa ma bardzo wiele oznaczeń, najważniejszym jednak jest jedno, które opisuje 3 parametry rozmiaru opony. Parametr ten wyglądają przykładowo 155/55/15R. Jak go odczytywać?

Cyfry występujące w tym oznaczeniu powinniśmy odczytywać następująco:

– 155 – oznacza szerokość naszej opony. Jest to szerokość mierzona od zewnętrznych jej krawędzi.
– 55 – oznacza profil opony, jest to stosunek wysokości opony do szerokości wyrażony w procentach,
– 15 – oznacza średnicę felgi, na jaką możemy oponę założyć,
– R – jest to oznaczenie radialnej konstrukcji opony,

Podany wzór jest jedynie przykładowy i może wyglądać nieco inaczej, ale cyfry na kolejnych miejscach tego wzoru będą na każdej oponie oznaczały to samo. Powinniśmy przede wszystkim sprawdzić jakie felgi posiadamy w naszym samochodzie, natomiast w instrukcji powinniśmy sprawdzić, jaki jest najlepszy zalecany profil oraz szerokość opony.

autotesty.net.pl/

Być kierowcą Ubera

0

Moja przygoda z aplikacją Uber rozpoczęła się po skończonych studiach. Po zdanym egzaminie magisterskim na kierunku informatyka chciałem się odstresować i rozluźnić. Zacząłem przeglądać strony z ogłoszeniami o pracę. Moim hobby jest podróżowanie oraz jazda samochodem, dlatego zaciekawiła mnie oferta pracy jako kierowca Ubera.

I tak zaczęła się moja przygoda…

Zarejestrowałem się, zdobyłem wymagane dokumenty takie jak zaświadczenie o niekaralności oraz zaświadczenie o wykroczeniach w ruchu drogowym, a następnie udałem się na szkolenie dla początkujących kierowców. W ciągu tygodnia zostałem aktywnym kierowcą Ubera. Już w ten sam dzień po aktywowaniu wsiadłem do samochodu, zalogowałem się do aplikacji i po okołu 5 minutach otrzymaem pierwsze zlecenie. Byłem bardzo zestresowany, o czym poinformowałem pasażera. Na dobrą sprawę, moim pierwszym pasażerem był obcokrajowiec z Finlandii. Kurs minął bardzo szybko i przyjemnie, a moje obawy nieznajomości miasta szybko rozwiała poprawnie działająca nawigacja. Następne kirsy były już z górki, a po trzech godzinach jakie jeździłem w pierwszym dniu byłem mile zaskoczony jak szybko i przyjemnie można zarobić odrobinę grosza.

Nieprzerwana pasja wciąż trwa

Minął już ponad rok, a ja nadal jestem kierowcą i do dnia dzisiejszego jazda na Uberze sprawia mi frajdę. Nie przestraszyły mnie żadne kontrole Inspekcji Transportu Drogowego ani wojny taksówkarzy – nawet nigdy nie miałem z nimi noc nieprzyjemnego. Artykułów na ten temat jest pełno w wynikach wyszukiwania, ale uważam że są to sponsorowane artykuły dla zniechęcenia nowych oraz aktualnych kierowców. Osobiście wszystkim serdecznie polecam aplikację Uber – tą dla kierowców oraz dla pasażerów.

all-moto.pl

Transport osób do Holandii

0

Ostatnie lata to bardzo duży wzrost emigracji zarobkowej do krajów europejskich. Według szacunkowych danych nawet kilka milionów rodaków obecnie pracuje poza granicami naszego kraju, z czego duża część raczej nie planuje powrotu. Druga ich część wyjechała jedynie na pewien okres czasu, na kilka czy kilkanaście miesięcy, chcąc zarobić na utrzymanie swojej rodziny. A że rodzina najczęściej pozostała w domu, czy to żona czy dzieci, to zupełnie zrozumiałe jest, że osoby te starają się jak najczęściej choć na kilka dni powrócić i spędzić z najbliższymi trochę czasu. Jeśli za granicą pracuje kilka osób, które mogą wspólnie wracać, to najlepszym i najszybszym sposobem będzie jazda samochodem. Pozwoli to na szybkie i sprawne dotarcie do domu, a jednocześnie dużą elastyczność i niezależność od terminów i godzin odjazdów. Jeśli jednak ktoś pracuje sam i sam też będzie wracał, to w jego przypadku chyba bardziej się sprawdzą busy Holandia, które dość regularnie kursują pomiędzy tymi krajami. Transport osób do Holandii organizowany jest przez wiele firm. Wprawdzie konkurencja na tym rynku jest dość spora, ale zapotrzebowanie na takie usługi również jest duże, ze względu na ilość osób, które pracują w tym kraju. Stosunkowo niewielka odległość od Polski, wysokie zarobki i łatwość w znalezieniu pracy sprawiają, że Holandia to bardzo popularne miejsce emigracji zarobkowej. Obecnie busy kursują regularnie z większości dużych miast Polski, a w ostatnich latach bardzo poprawił się standard usług. Obecnie normą są klimatyzowane, nowoczesne pojazdy, w których nawet kilkanaście godzin podróży nie będzie męczące i uciążliwe. Dodatkowo znacznie poprawiły się możliwości rezerwacji biletów, obecnie w wielu firmach przewozowych można to zrobić za pomocą internetu, więc jest to naprawdę bardzo wygodne rozwiązanie. W ostatnich latach bardzo poprawiło się także bezpieczeństwo podróży, firmy bardzo dbają o to, żeby samochody były w dobrym stanie technicznym, a kierowcy wypoczęci.

gminess.pl

ZOBACZ TEŻ