Reklamy otaczają nas ze wszystkich stron, jednak często nie zwracamy na nie najmniejszej uwagi. Jak często spoglądasz na zwykłe plakaty albo czytasz ulotki, rozdawane na ulicy? Jak często zdarza ci się poświęcić dłuższą chwilę na obejrzenie reklamy w telewizji lub internecie? Najpewniej sam należysz do tych osób, które starają się nie zwracać uwagi na docierające zewsząd bodźce z ofertami. Dlatego doskonale zrozumiesz potrzebę stworzenia takiej reklamy, która przyciągnie zainteresowanie i zachęci do zapoznania się ze szczegółami oferty.
Reklama ledowa: ile osób zwraca na nią uwagę i jak dobrze ją zapamiętuje?
Reklama, aby była skuteczna, musi przede wszystkim posiadać dwie cechy: być zauważalna i zapamiętywalna. Tylko dzięki temu jest w stanie zadziałać prawidłowo, to znaczy zachęcić ludzi do kupna danego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi.
Z tego względu warto postawić przede wszystkim na taką formę reklamy, która będzie spełniała oba te warunki. Jednym z najlepszych przykładów jest wspomniana reklama ledowa, ponieważ – jak zostało udowodnione w badaniach statystycznych – potrafi przyciągnąć wzrok aż dziewięciu spośród dziesięciu osób, które znajdą się w jej pobliżu. Oznacza to, że niemal każdy, kto tylko znajdzie się w jej zasięgu, będzie skłonny skierować wzrok w jej stronę, a to już pierwszy i często najważniejszy krok do zaprezentowania innym swojego produktu.
Jednocześnie warto zauważyć, w jaki sposób prezentowane są reklamy ledowe. Opierają się o nagrania wideo, przedstawione w atrakcyjny, kolorowy i bardzo dynamiczny sposób. Jak wskazują badania, ponad 80% osób potrafi najlepiej odtworzyć z pamięci właśnie ruchomy obraz. Oznacza to, że nie tylko dużo osób zobaczy reklamę przedstawioną na telebimie led, ale także będzie w stanie ją sobie przypomnieć, co jeszcze bardziej zwiększa jej szanse na powodzenie.
Idealne dopasowanie do odbiorców
Reklamy na telebimach mogą mieć bardzo różnorodny wydźwięk. Niektóre z nich są ogólnopolskie, inne mogą mieć zasięg lokalny. Dzięki temu z łatwością można je dopasować do oczekiwanej grupy odbiorców. Lepiej dopasowane do nich treści to zawsze większa szansa, że zainteresują się ofertą i z niej skorzystają.
Zasięg i widoczność
Ostatnia ważna cecha, o jakiej warto wspomnieć w kontekście reklamy ledowej oraz jej przystępności dla odbiorców, to doskonała widoczność. Ten typ przekazu jest doskonale widoczny nawet podczas gorszej pogody ze względu na wykorzystanie kolorowych, jasnych świateł.
Jednocześnie dzięki temu, że jest umieszczana w bardzo uczęszczanych miejscach, takich jak ulice o dużym natężeniu ruchu, z łatwością dociera do wielu osób jednocześnie. Czy to przechodząc obok niej, czy przejeżdżając, czy – a może zwłaszcza – stojąc w korku, z chęcią oderwą oni wzrok od nudnej ulicy i przeniosą go na kolorowe, ciekawe obrazy. I to właśnie czyni z niej jedno z najlepszych rozwiązań.